KOKOSOVÉ BIRCHER MUESLI S MALINOVÝM PYRÉ

28. února 2018


Bircher muesli, tedy "overnight oats" alias "přes noc namočené vločky" jsou další stálicí u mě domě. Vločky s mlékem jsem nikdy moc nemusela, přišly mi tvrdé a vůbec mi nechutnaly. Řeknete si jasně, ohřej si mléko a vločky změknou, ale to mě nebavilo a ráno to většinou nestíhám (pokud teda není zrovna víkend). A když jsem objevila před pár lety tuhle variantu, zamilovala jsem se do ní. Díky namočení přes noc jsou vločky krásně měkké, ale mají také úplně jinou, řekla bych krémovou chuť. Večerní příprava nezabere snad víc, než 5 až 10 minut - pokud bych zrovna neměla chuť na vylepšenou verzi třeba se strouhanou mrkví nebo jablkem. Vločky si připravuju do velké půllitrové sklenice a to mi vystačí na 2 až 3 dny (směs v lednici vydrží ale až 5 dní).
Mezi nejoblíbenější verzi patří kokosová, jablková s rozinkami a skořicí - to mi přijde, že snídám štrúdl :-) a pak taky s mrkví - to mi zase nahrazuje mrkvový dort :D. Tentokrát jsem kokosové vločky vylepšila o malinové pyré, které sice teď dělám z malin mražených, ale v létě určitě přijde na řadu čerstvá úroda z naší zahrádky.



KOKOSOVÉ BIRCHER MUESLI S MALINOVÝM PYRÉ

Ingredience (0,5 l sklenice, tj. 2 - 3 porce)

1 hrnek vloček (ovesných nebo celozrnných)
2 lžíce chia semínek
3 lžíce strouhaného neslazeného kokosu
250 ml rostlinného kokosového mléka
150 g kokosového jogurtu (používám jogurt od Alpro)

100 g malin
kokosové lupínky
mandle
borůvky
hrozny
oříšky

Postup

V míse smícháme jogurt s kokosovým mlékem a promícháme, aby vznikla tekutější směs (v případě potřeby ještě přilijeme trochu mléka).

Do větší uzavíratelné sklenice (používám sklenice o objemu min. 0,5 litru od medu) nasypeme vločky, chia semínka a kokos. Zalijeme jogurtovou směsí a všechno pořádně promícháme. Necháme 10 minut odstát a poté znova promícháme. Pokud by se vám zdála směs ještě hustá, přidejte trochu tekutiny - vločky nabudou přes noc na objemu a výsledné muesli by mělo mít konzistenci kaše). Sklenici zavřeme víčkem a dáme do ledničky cca na 6 - 8 hodin nebo do druhého dne.

Před podáváním si maliny rozmixujeme na pyré. Můžeme přidat kapku javorového sirupu, ale není nutné.

Vločky rozdělíme do misek. Malinové pyré zamícháme lekce krouživým pohybem do vloček a ozdobíme čerstvým ovocem, kokosovými lupínky nebo oříšky.











1 komentář

  1. Já si je také namáčím přes noc, třeba s rozinkami, ale dělám si je vždy jen na jedno ráno. Mám je ráda s javorovým sirupem a borůvkami. Pa pa M.

    OdpovědětVymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.