Panna cotta z řeckého jogurtu s medem a ořechy

14. srpna 2016




Summer vibes…

Jsem opět doma. Vrátila jsem se z Korfu a mám pocit, že je spíš podzim, než léto. Chladná rána a deštivé dny mají jen pramálo společného se slunečnými dny strávenými na písčitých plážích omývaných mořskými vlnami. Moje myšlenky ještě stále utíkají k moři a vzpomínám na brouzdání bosýma nohama v písku, na šumění moře a vítr ve vlasech… I přesto, že se pozvolna vracím do tempa všedních dní, chci ještě alespoň na malý okamžik nechat doznívat chvilky, kdy jsem všechny starosti hodila za hlavu.

Když se chceme schovat před sluníčkem, není nic snazšího, než se ukrýt do stínu některé z kavárniček nebo plážových barů a usrkávat zde po vzoru místních frappé nebo freddo cappuccino. A neskutečně se také nacpáváme zmrzlinou. Denně nás láká nepřeberné množství příchutí, od klasické čokolády a vanilky, přes různé ovocné až po zmrzliny jedovatých barev. Vybrat si není vůbec jednoduché. Musím se rozhodnout, jestli si dát milovanou vanilku nebo čokoládu, nebo zkusit něco nového... Nakonec to řeším kompromisem. Jeden kopeček čokoládové a jeden kopeček s novou příchutí. Vlastně střídám jen dvě – slaný karamel a řecký jogurt s medem a s ořechy... a pak už vlastně jen jogurtovou s medem a s ořechy. Mohla jsem se po ní utlouct.

Když jsem přemýšlela, co o víkendu připravit, hledala jsem něco osvěžujícího, co mě znovu přenese do kavárničky na pláži a navodí atmosféru jižních krajů. Rozhodla jsem se pro panna cottu. Vím, že jsem nevymyslela nic převratného. Ale docela velkou část smetany jsem nahradila řeckým jogurtem. Při podávání stačí zakápnout medem a posypat ořechy. Dezert původem italský s lehkým dotekem řeckých ostrovů rychle mizí pod rukama i z talířků, zatímco si prohlížíme fotky a pohledy a vzpomínáme na skvělou dovolenou.



PANNA COTTA Z ŘECKÉHO JOGURTU S MEDEM A OŘECHY

Ingredience:

Panna cotta: 
4 větší nebo 6 menších porcí

200 ml smetany (přes 30%)
500 g řeckého jogurtu
4 polévkové lžíce třtinového cukru
na špičku nože vanilky (nebo 1 vanilkový lusk)
5 plátků želatiny
  

K servírování:

tekutý med
nasekané vlašské nebo pekanové ořechy
               
Postup:

Do jednoho menšího hrnce si nachystáme 5 plátků želatiny, které zalijeme 5 lžícemi studené vody. Necháme odstát asi 10 minut, dokud želatina nenabobtná. Mezitím si ve druhém menším hrnci zahřejeme smetanu, do které přidáme cukr a mícháme, dokud se cukr nerozpustí. Přidáme vanilku. Pozor smetanu jen zahříváme, nesmí nám vařit. 

Jakmile nám želatina nabobtná, začneme ji zahřívat na mírném plameni a za stálého míchání ji rozpouštíme. Poté želatinu přidáme ke smetaně a ještě chvíli mícháme na mírném plameni. Směs odstavíme a necháme asi 10 minut vychladnout. Do vychladlé směsi přimícháme postupně řecký jogurt a ručně vyšleháme dohladka. Směs plníme do formiček (mě vyšla směs na 6 středních formiček, pokud máme větší, vyjde směs na cca 4 porce). Dáme ztuhnout do ledničky. Minimálně na 4 hodiny, ale nejlépe do druhého dne.

Pokud chceme při servírování panna cottu vyklopit, vložíme ji na chvilku do horké vody. Jakmile můžeme příborovým nožem oddělit okraj od formičky, postupně objedeme nožem celý obvod a vyklopíme na talířek. Zakápneme medem a posypeme nasekanými ořechy.







Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.