Koláč s malinami a rybízem pod sněhovou čepicí

28. srpna 2016



O víkendu jsem si snažila užít ještě poslední okamžiky léta a prázdnin. I když už dávno nejsem školou povinná, přece jen pro mě mají červenec a srpen jistý nádech nostalgie a pořád jsou pro mě znamením léta a prázdnin. Škoda, že se už léto pomalu blíží ke svému konci. I když ještě nějaký ten den si léta ještě alespoň kalendářně užijeme, se začátkem září a školního roku se pomalu připomíná podzim. 


Zatím se mi vývoj pozdního léta moc líbí, a proto si ho snažím ještě užívat pokud možno co nejvíce. A tak se snažím trávit co nejvíce času venku, na sluníčku, na zahrádce nebo v přírodě a v lese na kole. Naše zahrada je nyní v rozpuku, dozrává snad úplně všechno… cukety, dýně, papriky, brambory. A také ovoce. V sobotu jsem měla tak trochu malinové žně. Máme pár keříků malin, které se ale poměrně rychle rozrůstají, a protože jsou celoroční, jsem nadšená, že můžu sbírat maliny skoro každý týden. A jak to tak vypadalo, tak ještě nějaká úroda na nás čeká.




Přemýšlela jsem, co s malinami, které mi zbyly a které jsem rovnou nesnědla. Nakonec jsem usoudila, že konec léta a poslední prázdninový víkend je potřeba oslavit ještě nějakým letním svěžím koláčem plným ovoce. Maliny by mi ale na celý koláč nevyšly, tak jsem ještě z mrazáku vytáhla rybíz. Jeho sladkokyselá chuť se dokonale doplňuje se sladkými malinami a nadýchaným sněhem. Musím přiznat, že veškerá moje předsevzetí, že se o víkendu budu držet se sladkým zpátky, vzala za své.


KOLÁČ S MALINAMI A RYBÍZEM POD SNĚHOVOU ČEPICÍ

Ingredience:

Těsto:
360 g hladké špaldové mouky
2 lžíce skořice
200 g mandlové mouky (nebo jemně mletých mandlí)
250 g studeného másla
4 žloutky
200 g třtinového cukru
špetka soli

Náplň:
5 lžic malinové nebo rybízové marmelády
1 lžíce třtinového cukru
3 lžíce kukuřičného škrobu
1 hrnek malin
1 hrnek červeného rybízu

Sníh:
4 bílky
200 g moučkového cukru
1 lžíce kukuřičného škrobu

Postup:

Nejprve si do mísy prosejeme mouku, přidáme mandlovou mouku, skořici, cukr a spolu s máslem vytvoříme směs jako na drobenku. Pak přidáme žloutky a sůl a vypracujeme hladké těsto. Zabalíme jej do potravinářské folie a necháme hodinu odležet v ledničce. Formu o průměru 28 cm vymažeme máslem, těsto vyválíme (šířka cca 1cm) a vložíme do formy. Přesahující okraje odřízneme, dno propícháme vidličkou a ještě na 15 minut dáme do chladu. Troubu si předehřejeme na 180° C, připravíme si pečící papír, který dáme na těsto a zatížíme jej fazolemi. Pečeme cca 15 – 20 minut. Poté papír i s fazolemi odstraníme a pečeme ještě 15 minut dozlatova.

Mezitím si v misce smícháme opatrně maliny a rybíz, zasypeme cukrem a škrobem. Z bílků, cukru a škrobu si vyšleháme tuhý a lesklý sníh. Teplotu troubu snížíme na 170° C. Na upečené těsto rozetřeme marmeládu. Z ovoce slijeme šťávu, která pustila, aby se nám zbytečně nevsákla do těsta. Ovoce rozprostřeme na marmeládu a nakonec naneseme sněhovou čepici: Nemusíme nijak pečlivě uhlazovat, ale špachtlí při nanášení vytváříme špičky nebo kopečky. Dáme zpět do trouby a pečeme asi 25 minut, pak teplotu znovu snížíme na 60° C a necháme sněhovou čepici sušit asi ještě 15 minut. Koláč nechte vychladnout.
















Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.