MIRABELKOVÝ KOLÁČ S DROBENKOU

30. srpna 2020


Mirabelky jsem znovu objevila minulý rok a hodně jsem si je oblíbila. Babička mívala jeden strom na dvorku a vždycky pekla v létě kynuté koláče s mirabelkama, ale pak jsme na ně pozapomněli. Čas od času jsem si koupila mirabelkový džem, ale to bylo všechno.




Za naší vesnicí jsem objevila několik stromů s mirabelkami – žlutými i červenými. Původně jsem chtěla i na džem, ale byla jsem pomalá a zbylo tam už jen pár mirabelek na koláč :-). Rozhodla jsem se pro klasický letní a rychlý ovocný koláč s drobenkou. Ten je u nás v létě nejoblíbenější. Nakyslá chuť mirabelek se dokonale hodí ke křupavé drobence. Abychom si mohli koláč vychutnat, mirabelky jsem poctivě vypeckovala.





Koláč jsem pekla tentokrát v kulaté formě, takže vrstva těsta je vyšší. Přesto není koláč suchý. Na ovocné vrstvě a ani na drobence jsem nešetřila. Samozřejmě pokud preferujete mokřejší koláč, můžete jej upéct klasicky na větší plech. Jen doba pečení bude kratší.




MIRABELKOVÝ KOLÁČ S DROBENKOU


INGREDIENCE

(forma o průměru 24 cm)


TĚSTO

(hrnek = 250 ml)


1 hrnek polohrubé mouky

1 hrnek hladké mouky

1 prášek do pečiva

1,5 hrnku pískového cukru

pár kapek vanilkového extraktu

citronová kůra z 1 citronu

2 vejce

¾ hrnku slunečnicového oleje

¾ - 1 hrnek mléka (mléko je potřeba přilévat postupně, aby bylo těsto spíše hustší)



DROBENKA


4 polévkové lžíce moučkového cukru

4 lžíce hladké mouky

4 lžíce másla


400 g vypeckovaných mirabelek




POSTUP


Troubu si předehřejeme na 180°C. 



Mirabelky omyjeme a vypeckujeme



Do jedné mísy si prosejeme obě mouky, přidáme cukr, prášek do pečiva a citronovou kůru. Promíchám sypké ingredience. Postupně pak přidáme vejce, vanilkový extrakt, olej a nakonec přiléváme mléko. Těsto by nemělo být úplně řídké, ale spíš hustší.



Na drobenku smícháme cukr, mouku a máslo. 



Těsto nalejeme do vymazané a moukou vysypané formy nebo na plech. Poklademe jej nahusto mirabelkami a posypeme posypkou. 



Dáme do trouby a pečeme cca 60 - 70 minut, dokud okraje nezačnou zlátnout a neodlepí se trochu od formy. Vytáhneme z trouby a necháme vychladnout.

(Pokud budete péct na plechu, může se doba pečení pohybovat jen kolem 40 – 45 minut).
















2 komentáře

  1. Dnes jsem s přítelem zkoušela tento koláč podle vašeho receptu, protože jsme potřebovali využít mirabelky, které jsme sklidili. Neskutečně moc jsme si pochutnali! Jsem ráda, že jsem narazila na váš blog. Lehce jsem nakoukla na další vaše recepty, a už nyní vím, co upeču příště! :-) Děkuji za inspiraci! Moc se mi líbí to, na čem pracujete a čemu se věnujete!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že se koláč povedl :-) Doufám, že i další recepty, které budete zkoušet Vám budou chutnat. Krásný den, Alča

      Vymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.