BEZLEPKOVÝ JAHODOVO-REBARBOROVÝ KOLÁČ S MANDLOVOU POSYPKOU

8. května 2019


Jak jste si už mohli všimnout na instagramu, právě jsem zahájila rebarborou sezónu. Pokud mě sledujete anebo jste si prohlíželi blog, víte, že s rebarborou tu mám nejeden recept, a také to, že rebarboru miluju. Hlavně pak v kombinaci s jahodama. Myslím, že sladkokyselá chuť rebarbory a sladká chuť jahod je jednou z těch nej, co znám.

Musím se přiznat, že jahody jsem si zatím koupila. Domácí budou až za rok, ale rebarbora je čistě z vlastní zahrádky. Za poslední dva roky se mi krásně rozrostla a je čím dál bohatší. Nejsem žádný odborník na zahrádku, někdy je to pokus omyl, a co si nepřečtu, to nevím J. Co mě ale zaujalo a co jsem třeba nevěděla:

*stonky rebarbory by se neměly řezat, ale prudce vyškubnout – při řezání by zbytky shnily a překážely rostlině
*stonky by se měly sklízet od okrajů a ty středové nechávat (minimálně u mladších rostlin)
*u mladších rostlinek by se měla sklízet jen cca 1/3 stonků, aby to příliš rostliny nezatěžovalo

Třeba se vám tyto rady budou hodit. Jak jste na tom s rebarborou vy? Máte ji rádi nebo ne? Kromě koláčů mám v plánu tentokrát i jahodovo-rebarborový džem. Plánuju se do něj pustit o víkendu, tak snad se vše podaří, tak jak má.



BEZLEPKOVÝ JAHODOVO-REBARBOROVÝ KOLÁČ S MANDLOVOU POSYPKOU

Ingredience

*Toto množství těsta vyjde na větší formu. Pokud máte formu menší jako já, použijte zbytek těsta třeba na muffiny.

1 hrnek bezlepkové mouky
½ hrnku mandlové mouky
1,5 kávové lžičky prášku do pečiva s vinným kamenem
1 kávová lžička mletého kardamomu
špetka soli
100 g změklého másla
1 hrnek třtinového cukru
1 velké vejce pokojové teploty
1/4 kávové lžičky vanilky
1/2 hrnku mléka pokojové teploty
200 g skyru

200 g jahod
4 stonky rebarbory
2 lžíce třtinového cukru

Posypka
150 g mandlových lupínků
100 g bezlepkových ovesných vloček (nemusí být)
70 g třtinového cukru
70 g studeného másla


Postup

Troubu si předehřejeme na 180° a připravíme si formu s nepřilnavým povrchem a odnímatelným dnem. Formu si vymažeme máslem.

V mixeru si ušleháme máslo s cukrem a šleháme asi 4 minuty, aby mělo máslo krémovou konzistenci. Přidáme vejce a vanilku a šleháme, až je směs hladká. Do druhé mísy si prosejeme mouku, přidáme mandlovou mouku, prášek do pečiva, kardamom a sůl a promícháme. Tuto sypkou směs pak postupně přidáváme k máslové směsi a zašleháváme. Nakonec přidáme skyr a postupně přiléváme mléko a mícháme, dokud není směs hladká. Pak ji nalijeme do formy, aby bylo těsto tak do poloviny až do 2/3, aby nepřeteklo.

Rebarboru nakrájíme na menší kousky, jahody na čtvrtky. V míse je smícháme a zasypeme třtinovým cukrem.

Na posypku smícháme mandlové lupínky, vločky, cukr a studené máslo. Prsty postupně promačkáváme, dokud se směs nespojí a nevznikne drobivá posypka.
Jahody s rebarborou rozprostřeme nahusto na koláč a posypeme posypkou. Koláč pečeme 40 - 50 minut, dokud povrch nezačne zlátnout. Poté vytáhneme z trouby a necháme vychladnout.







Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.