PERNÍKOVÉ MUFFINY S HRUŠKAMI

21. října 2018


Myslím, že babí léto definitivně skončilo. Minimálně jsme měla ten dojem v noci, když jsem se vracela domů ze srazu gymplu (po 20 letech – nevím, ale trošku mě tahle číslovka vyděsila :-)). Vyšla jsem si trochu nalehko, přece jen ty rozdíly mezi dnem a nocí už jsou poznat. Ale dnes jsem už ve vzduchu cítila ten pravý podzim. Naše zahrada je zbarvená dožluta pod nánosy spadaného listí. Docela se těším na ranní mrazíky a mlhy, válející se na polích a v údolích, na to, až se zachumlám do huňaté teplé šály. Bude čas na horký čaj a na horkou čokoládu.

U nás doma patří k typicky podzimnímu dezertu perník. Ten milujeme. Letos jsem si ze Švédska dovezla recept na perník – ve švédštině :-). Takže Google se rozjel naplno, ale je zřejmé, že překlad jsem s jeho pomocí zvládla a byla to velká švanda, překládat z nějakého jazyka, ve kterém znám asi čtyři slova. Ale musím zkonstatovat, že to je nejlepší perník, jaký jsem kdy jedla. Pekla jsem jej v posledním měsíci asi potřetí. Tentokrát jsem ale upekla muffiny a přidala hrušky, které jsme ještě dnes dotrhávaly na zahradě. Perník voní po skořici, zázvoru a badyánu. Tohle koření je pro mě prostě chutí podzimu a kromě dezertů si jej v těchto chladných dnech přidávám i do čaje nebo do smoothie.

Protože ve Švédsku jsou koláče hodně sladké, klidně množství cukru trochu uberte nebo jej můžete nahradit trochou medu. Těsto je krásně vláčné a mělo by být polotuhé až tekuté. Doufám, že z jeho chuti budete stejně nadšení jako já.

PERNÍKOVÉ MUFFINY S HRUŠKAMI

Ingredience
16 větších muffinů

100 g másla
3 g mleté skořice
3 g mletého badyánu
2 g mletého zázvoru
180 g špaldové mouky
6 g prášku do pečiva
2 vejce
280 g třtinového cukru
150 ml mléka
2 lžíce hruškových povidel
1-2 střední hrušky
papírové košíčky nebo másla na vymazání formy

Postup

Troubu předehřejeme na 160°C.

Vejce vyšleháme s cukrem do hladké hmoty. Máslo rozpustíme a necháme cca 15 minut vychladnout, poté přilijeme mléko a zamícháme. Do vyšlehané hmoty přidáme koření, prosejeme mouku a prášek do pečiva a vylijeme vlažné máslo s mlékem a přidáme hrušková povidla. Těsto vymícháme dohladka. 

Hrušky oloupeme, vykrojíme jádřince a nakrájíme na malé kousky. Opatrně zamícháme do těsta. Formu na muffiny vyložíme pečícím papírem nebo vymažeme máslem. Každý košíček naplníme těstem do 2/3. 

Pečeme ve vyhřáté troubě cca 30 – 40 minut – upečení zkusíme pomocí špejle. Necháme vychladnout, poté košíčky opatrně přendáme na mřížku, kde je necháme zcela vystydnout.









Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.